Παίρνουν θέση μάχης οι εκπαιδευτικοί

Με κινητοποίησε ετοιμάζονται να απαντήσουν οι καθηγητές σε μνημονιακές απαιτήσεις όπως η υποχρεωτική 30ωρη παραμονή στα σχολεία οι συγχωνεύσεις αλλά και η        αναμοριοδότηση σχολικών μονάδων κ.α.
Με σκληρές αντιπαραθέσεις ξεκινά η νέα χρονιά για το υπουργείο Παιδείας καθώς τόσο οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όσο και οι πανεπιστημιακοί βρίσκονται με το δάχτυλο στη σκανδάλη.
Δάσκαλοι καθηγητές και ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί προετοιμάζονται από κοινού για κινητοποιήσεις ενάντια σε μνημονιακές πολιτικές όπως λένε για θέματα όπως η υποχρεωτική 30ωρη παραμονή τους στις σχολικές μονάδες οι συγχωνεύσεις η αναμοριδότηση σχολικών μονάδων κ ά

 

Μάλιστα από αυτήν την εβδομάδα οι εκπαιδευτικοί έχουν προγραμματίσει συνεδριάσεις προκειμένου όλοι μαζί να εξετάσουν τα Θέματα του κλάδου καθώς πιστεύουν ότι οι απαιτήσεις των θεσμών και του ΟΟΣΑ θα προκαλέσουν δυσμενείς εξελίξεις στον χώρο της Παιδείας Όπως μάλιστα αναφέρουν οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί στη δύσκολη και κρίσιμη αυτή ιστορική περίοδο Θεωρούμε ότι η απάντηση του οργανωμένου κινήματος της εκπαίδευσης Θα πρέπει να είναι ενιαία και ισχυρή. Πρέπει να διαμορφωθεί ένα κοινό πλαίσιο δράσης Τα προβλήματα είναι κοινά για όλους και χρήζουν κοινής αντιμετώπισης.
Αναγκαία η μελέτη βιωσιμότητα
Έντονες αντιδράσεις προκαλούν οι απαιτήσεις των Θεσμών αλλά και το σχέδιο δημιουργίας πανεπιστημίου στη Δυτική Αττική.
Από σήμερα κιόλας το υπουργείο Παιδείας έχει να αντιμετωπίσει και τις αντιδράσεις της πανεπιστημιακής κοινότητας στο σχέδιο για την ίδρυση πανεπιστημίου στη Δυτική Αττική και την αναμόρφωση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης Η πανεπιστημιακή κοινότητα έδειξε τις προθέσεις της κατά τη διάρκεια της έκτακτης συνόδου των πρυτάνεων των ελληνικών ΑΕΙ που πραγματοποιήθηκε προχθές καθώς κατηγόρησε το υπουργείο Παιδείας για προχειρότητα στον σχεδιασμό για τη δημιουργία του νέου Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.
Ιδίως σε μια περίοδο που οι προϋπολογισμοί των πανεπιστημίων είναι σταθερά ελλειμματικοί θα προϋπέθετε (σ.σ: η δημιουργία νέου πανεπιστημίου) ως ελάχιστο αναγκαίο προαπαιτούμενο την εκπόνηση σχετικών μελετών σκοπιμότητας και βιωσιμότητας Ωστόσο η απουσία τέτοιων μελετών στη συγκεκριμένη περίπτωση δυσχεραίνει την κατανόηση των αναγκών που καλούνται να θεραπεύσουν η ίδρυση ενός επιπλέον πανεπιστημίου και η ταυτόχρονη κατάργηση όλων των TEI της Αττικής αναφέρθηκε χαρακτηριστικά στη σύνοδο.
Με δεδομένο ότι η διαβούλευση για την ίδρυση του νέου πανεπιστημίου ολοκληρώθηκε και τώρα το σχετικό σχέδιο νόμου θα κατατεθεί στη Βουλή προς ψήφιση οι πανεπιστημιακοί ζητούν να ληφθούν υπόψη και οι δικές τους προτάσεις καθώς με την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και την ταυτόχρονη απορρόφηση από αυτό των TEI Πειραιά και των TEI Αθηνών επέρχεται δραστική αλλαγή στον ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας.
Απαντώντας στους πρυτάνεις το υπουργείο Παιδείας υπογραμμίζει ότι η διαμόρφωση του νέου πανεπιστημίου γίνεται με απολύτως ακαδημαϊκά κριτήρια δεν θίγονται τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων οι διαδικασίες αξιολόγησης θα γίνουν άμεσα και ότι το πανεπιστήμιο αυτό ιδρύεται στην πιο αδικημένη περιοχή της Αττικής γεγονός που σημαίνει ότι η πρωτοβουλία της κυβέρνησης έχει τεράστιο αναπτυξιακό και ακαδημαϊκό περιεχόμενο Τέλος σημειώνεται ότι το όλο εγχείρημα συνιστά τομή στην κατεύθυνση αντιμετώπισης κοινωνικών ανισοτήτων και αποκλεισμών αλλά και οδηγεί στην αναβάθμιση της Δυτικής Αττικής
Της ΝΙΚΟΛ ΤΡΙΓΚΑ

ΕΘΝΟΣ

www.dictyo.gr